Tickets en abonnementen

Koop je abonnementen en tickets via deze website of aan de ticketbalie (ter plaatse of telefonisch).

Start abonnementsverkoop 2024-2025

Wanneer start de verkoop van abonnementen en losse tickets voor seizoen 2024-2025?

Vanaf donderdag 07.03.2024

  • Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen met plaatsbehoud
  • Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van nieuwe abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van losse tickets voor concerten buiten een vaste reeks


Opgelet! 
De abonnementen op reeksen met plaatsbehoud gaan in fases in verkoop:

  • van 07.03.2024 tot en met 18.03.2024 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 07.03.2024 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 14.03.2024 reserveren van nieuwe abonnementen


Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra hebben voorrang en bestellen hun abonnementen en tickets vroeger:

  • van 05.03.2024 tot en met 18.03.2024 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 05.03.2024 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 05.03.2024 reserveren van nieuwe abonnementen
Ik heb een tegoedbon. Kan ik die gebruiken voor mijn abonnement in seizoen 2024-2025?

Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum en kan gebruikt worden voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de internationale orkesten die te gast zijn hij Antwerp Symphony in Antwerpen.

De tegoedbon is online inwisselbaar via www.antwerpso.be of bij de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra.

Aangezien de tegoedbon 1 jaar (365 dagen) geldig is, kan je je tegoedbon ook gebruiken voor de aankoop van je abonnement voor seizoen 2023-2024 of losse tickets, te koop vanaf 07.03.2024.

Kan ik als abonnee mijn vaste stoel behouden?

Dat kan voor bepaalde abonnementen. 

Meesterwerken, Groot Symfonisch (+1), Grote Solisten (+1), Zaterdagmiddag en Cofena: je bent zeker van eenzelfde vaste plaats voor alle concerten binnen je abonnement + je kan je plaats van het huidige seizoen behouden.

Donderdagavond, Zondagochtend, Shuffle, KIDconcerten, Kamermuziek, Gouden Zaal en Wereldklasse: er wordt een plaats voorgesteld op basis van ‘first come, first served’ en beschikbaarheid. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra krijgen steeds als eerste de kans om hun abonnement te verlengen.

Hoe verleng of wijzig ik mijn abonnement online?

Stap 1. Aanmelden

Verlengen en wijzigen doe je vanuit je persoonlijke account: meld dus éérst aan via de knop bovenaan rechts op de website met het e-mailadres en wachtwoord waaraan je abonnementen zijn gekoppeld:

  1. Klik rechtsboven op ‘Inloggen’.
  2. Vul het e-mailadres in waarmee je in het verleden abonnementen en/of tickets hebt besteld.
  3. Vul je wachtwoord in. 
  4. Log in

Stap 2. Verlengen of wijzigen

Heb je dit seizoen een abonnement op een reeks met plaatsbehoud (Meesterwerken, Groot Symfonisch (+1), Grote Solisten (+1) en Zaterdagmiddag)?
We hebben je abonnement mét je huidige plaatsen al klaargezet in je account onder 'Vernieuwingen'.

Je hebt vervolgens twee mogelijkheden: 

  1. Je wenst je huidige abonnement met dezelfde plaatsen te behouden. Je dient enkel je stoelen te verlengen en je aankoop te bevestigen. Dit kan van 07.03.2024 tot en met 20.03.2024 (vanaf 05.03.2024 voor Vrienden). Je huidige plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 20.03.2024. Als je voor die datum geen actie onderneemt, komen je plaatsen vrij en moet je nieuwe plaatsen kiezen. 
  2. Je wenst je huidige abonnement te verlengen, maar wil graag andere plaatsen. Klik dan op 'Bekijk/wijzig stoelen' om je stoelen te wijzigen naar een andere plaats. Tot en met 20.03.2024 kan je kiezen uit de op dat moment beschikbare plaatsen. Vanaf 21.04.2024 kan je kiezen uit alle niet hernieuwde plaatsen. Vanaf 14.03.2024 zijn deze reeksen voor iedereen te koop.
Als ik een abonnement/ticket wil kopen krijg ik de boodschap dat de serie/het concert nog niet in verkoop is?

De verkoop van abonnementen en tickets verloopt in verschillende fases. Bovenaan op de pagina vind je een overzicht van de verschillende fases.

Kan ik als abonnee mijn zitplaats kiezen in de Koningin Elisabethzaal?

Je kan bij je reservatie jouw voorkeur doorgeven in welke zone je graag wenst te zitten. Je kan telkens een 1e en 2e voorkeur doorgeven. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Online kan je steeds zelf je eigen zitplaats kiezen.

Vanaf wanneer kan ik losse tickets kopen?

Losse tickets voor seizoen 2024-2025 zijn te koop vanaf 16.05.2024 via deze website of aan de ticketbalie (ter plaatse of telefonisch). Voor alle concerten en speciale evenementen die geen deel uitmaken van een reeks, kan je reeds losse tickets kopen bij de aankoop van een abonnement of vanaf 14.03.2024. 

Hoe tickets en abonnementen kopen?

Online

Je kan je tickets aankopen via deze website. Ga naar het concert of het abonnement van je keuze, en klik op de link. Bij online aankopen is de reserverings- en handlingkost inbegrepen in de ticketprijs.

Ticketbalie Antwerp Symphony Orchestra

Koningin Astridplein 20-26
2018 Antwerpen
+32 3 213 54 06
tickets@antwerpso.be

De ticketbalie is open op dinsdag en donderdag van 14:00 tot 16:45.

Bij onze ticketbalie wordt €1,5 reserverings- en handlingskost aangerekend per aangekocht los ticket en €3 per aangekocht abonnement. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.

Ticketlijn Antwerp Symphony Orchestra

+32 3 213 54 06

Onze ticketlijn is telefonisch bereikbaar op dinsdag, donderdag en vrijdag van 10:00 tot 12:30 en van 14:00 tot 17:00.

onze ticketlijn rekent €1,5 reserverings- en handlingskost aan per aangekocht los ticket en €3 per aangekocht abonnement. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.

Per e-mail

Contacteer ons via e-mail:

(Avond)kassa

De (avond)kassa opent steeds een uur voor ieder concert, tenzij anders vermeld. Gereserveerde tickets moeten ten laatste een half uur voor het concert worden opgehaald en betaald. Zo niet, kunnen ze opnieuw vrijgegeven worden. 

Bij de (avond)kassa betaal je €1,5 reserverings- en handlingskost per aangekocht los ticket. Deze kost is niet van toepassing op het reserveren van tickets voor personen met een beperking en rolstoelgebruikers en tickets met VT-statuut.

Betaalmogelijkheden

Alle betalingen verlopen cashloos. Gebruik deze betaalmogelijkheden:

  • Online: Bancontact, kredietkaart (VISA, Mastercard, American Express), KBC Online, Belfius Direct Net, iDEAL, waardebon (tegoedbon/cadeaubon) van het Antwerp Symphony Orchestra, Podium Cadeaukaart.
  • Aan de ticketbalie en concertkassa: Bancontact, kredietkaart (VISA, Mastercard, American Express), Payconiq, Podium Cadeaukaart, waardebon (tegoedbon/cadeaubon) van het Antwerp Symphony Orchestra. Onze kassa's zijn er niet op ingericht om betalingen te aanvaarden met contant geld. Indien je toch contant wil betalen, gelieve ons dan vooraf een seintje te geven.
Verzendkosten

Bij je reservering kan je ervoor kiezen om je tickets thuis te printen (gratis) of te laten opsturen per post (€3 per zending, niet aangetekend). 

Wachtlijsten

Is een concert uitverkocht en wil je er toch graag bij zijn? Geef je interesse door aan onze ticketbalie en we nemen contact met je op als er plaatsen vrijkomen. Ook op de avond van het concert komen regelmatig lastminute tickets vrij. Het loont dus zeker de moeite om even langs onze avondkassa te komen. 

Toegankelijkheid

De Koningin Elisabethzaal is een volledig rolstoelvriendelijk gebouw. Liften en schuine hellingen zorgen ervoor dat iedereen de concertzaal vlot kan bereiken. We streven bovendien bij onze concerten steeds naar een optimale assistentie voor personen met een beperking. 

Verplaats je je in een rolstoel?

Tijdens elk concert zijn een aantal rolstoelzitplaatsen beschikbaar. Wil je zo'n plaats reserveren? Dat kan tot uiterlijk 1 week voor ieder concert, telefonisch of aan de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra. Reserveren is verplicht voor deze plaatsen. Hoewel we ons best doen om iedereen een plaats te geven, is het aantal plaatsen beperkt.

Verplaats je je in een rolstoel, maar wens je tijdens het concert wel op een vaste stoel te zitten? Dan hoef je geen rolstoelplaats te reserveren. Je kan (samen met je begeleider) met je rolstoel tot aan je zitplaats (of rij) rijden en overstappen naar je stoel. De rolstoel zelf moet tijdens het concert buiten bij de toegangsdeur van de concertzaal worden opgesteld, en wordt na afloop teruggehaald door je begeleider. Geef onze zaalhosts een seintje bij aankomst als je hier assistentie bij wenst.