FAQ over (geannuleerde) concerten dit najaar

Worden er dit najaar nog concerten georganiseerd?

We gaan ervan uit dat alle concerten kunnen doorgaan, omdat de Koningin Elisabethzaal bij de beperkte toegelaten capaciteit meer dan voldoende ruimte biedt om afstand van elkaar te houden. Begin juli hebben we de coronamaatregelen voor onthaal en publieksstromen - met succes - getest tijdens onze vier Weer*Klank-concerten voor telkens 200 personen.

Half september ontvingen we de definitieve goedkeuring om de deuren van onze concertzaal te openen voor meer mensen. Men is hierbij niet over één nacht ijs gegaan: de goedkeuring is bekrachtigd door de evenementendienst van de Stad Antwerpen, door onafhankelijke preventiediensten en door het Vlaamse Ministerie van Cultuur en hun experts. Daarnaast nemen we alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om ervoor te zorgen dat je gerust en op een veilige en serene manier van het concert kan genieten. Een overzicht van deze voorzorgsmaatregelen vind je op www.antwerpso.be/gerustgenieten.

Welke aanpassingen voeren jullie door om de concerten te laten doorgaan dit najaar?

Op dit moment treffen we alle voorbereidingen om ervoor te zorgen dat je dit najaar gerust en veilig naar onze concerten kan komen. Het onthaal zal anders verlopen, het publiek zal verspreid over de zaal zitten en ook het orkest zal anders opgesteld staan op het podium. 

De concerten zullen in bepaalde gevallen korter zijn, maar wel langer duren dan een uur. Er is geen pauze tijdens de concerten. Zo kunnen we concerten ontdubbelen, zodat we die twee keer na elkaar kunnen brengen. Dit vraagt heel wat planning. Onze artistieke afdeling bekijkt alle mogelijkheden op dit moment met onze musici en alle gastsolisten en -dirigenten.

Kijk op www.antwerpso.be/gerustgenieten voor meer informatie.

 

Waar zit je in de Koningin Elisabethzaal?

Om alle concertgangers veilig een plaats in de zaal te kunnen geven, kunnen we de stoelnummers op je kaartje niet behouden. De invulling van de Koningin Elisabethzaal wordt voortaan namelijk ingetekend in zones. Op basis van de rang waarin je een ticket kocht, wijzen we je een zone toe waarin je kan plaatsnemen in volgorde van aankomst. We streven ernaar dat deze zones zo veel mogelijk overeenstemmen met de rang waarin je een ticket kocht.

Hoe weet ik langs welke ingang ik het gebouw kan betreden?

Binnenkort krijg je een nieuw ticket, met daarop de aan jou toegewezen zone waarin je kan plaatsnemen in de zaal. Elke zone is gelinkt aan een van de vijf ingangen van het gebouw. De zone op jouw ticket bepaalt dus via welke ingang je het gebouw betreedt. Dit kan variëren per concert, op basis van het aantal toeschouwers per concert. Voor aanvang van het concert voorzien we signalisatie aan elke ingang, zodat duidelijk wordt welke ingang gelinkt is aan jouw zone.

Hoe ver zit ik van andere concertgangers?

De invulling van de zaal wordt anders ingetekend: er wordt één stoel opengelaten tussen elke concertganger of bubbel om voldoende afstand tussen het publiek te garanderen.

Wanneer moet ik een mondmasker dragen?

Het dragen van een mondmasker is verplicht zodra je het gebouw betreedt. Ook wanneer je zit tijdens het concert is het verplicht om een mondmasker te dragen.

Gaan de inleidingen voor aanvang van het concert door?

De inleidingen voor aanvang van onze avondconcerten (enkel concerten in de reeks Meesterwerken) gaan door. De inleiding start om 19:00, vindt plaats in de Okapizaal en is voor iedereen gratis toegankelijk. In de huidige omstandigheden is het aantal plaatsen voor de inleiding beperkt en vragen we je om je plaats op voorhand te reserveren via de link in de mail met concertinfo die je ontvangt in de week van het concert waarvoor je tickets kocht.

Vrienden krijgen voorrang: zij kunnen één dag eerder hun plaats voor de inleiding al reserveren.

Op welke manier kan ik een programmaboekje kopen?

Tot het einde van het jaar kan je je programmaboekje voor het concert enkel op voorhand online bestellen. Je ontvangt een voucher die je op de dag van het concert kan omwisselen voor een programmaboekje. Je kan ter plaatse geen programmaboekje meer kopen.

Bestel je programmaboekje op voorhand via de webpagina van het concert waarvoor je tickets kocht of via de link in de mail met concertinfo die je ontvangt in de week van het concert waarvoor je tickets kocht.

Heb je bij de aankoop van je abonnement ook een abonnement genomen op de programmaboekjes? Dan hoef je niets te doen. Je kan de vouchers die je al hebt ontvangen inwisselen voor een programmaboekje op de dag van het concert.

Wat als ik tickets gekocht heb, maar liever niet meer naar het concert kom?

Half september ontvingen we de definitieve goedkeuring om de deuren van onze concertzaal te openen voor meer mensen. Men is hierbij niet over één nacht ijs gegaan: de goedkeuring is bekrachtigd door de evenementendienst van de Stad Antwerpen, door onafhankelijke preventiediensten en door het Vlaamse Ministerie van Cultuur en hun experts.

Daarnaast nemen we alle mogelijke voorzorgsmaatregelen om ervoor te zorgen dat je gerust en op een veilige en serene manier van het concert kan genieten. Een overzicht van deze voorzorgsmaatregelen vind je op www.antwerpso.be/gerustgenieten.

Tickets worden in dit geval niet geannuleerd en terugbetaald.

Waarom krijg ik een nieuw ticket?

De intekening van de zaal in zones is nieuw en kon daarom nog niet opgenomen worden op de tickets die je reeds hebt. Omdat deze zone bepaalt waar je kan plaatsnemen in de zaal, heb je een nieuw ticket nodig met daarop een vermelding van jouw zone.
Let op: je oude tickets voor het concert vervallen en geven geen toegang tot het concert.

Hoe en wanneer ontvang ik een nieuw ticket?

In de week van het concert waarvoor je tickets kocht, ontvang je per e-mail jouw nieuwe ticket. Hou je mailbox dus in de gaten. Let op: Controleer zeker ook de map met ongewenste e-mail of spam. Mogelijk komt je nieuwe ticket in deze map terecht.
Als je geen e-mailadres hebt, contacteren we jou persoonlijk.

Is mijn oude ticket nog geldig?

Aangezien enkel het nieuwe ticket geldig is, vervalt het oude ticket en hoef je dit niet mee te brengen naar het concert.

Zit ik nog in dezelfde rang nu er een nieuwe zaalindeling is?

De invulling van de Koningin Elisabethzaal wordt ingetekend in zones. Op basis van de rang waarin je een ticket kocht, wijzen we je een zone toe waarin je kan plaatsnemen. We streven ernaar dat deze zones zo veel mogelijk overeenstemmen met de rang waarin je een ticket kocht.

Ik kocht een abonnement in een bepaalde rang, zit ik nog in dezelfde rang nu er een nieuwe zaalindeling is?

De invulling van de Koningin Elisabethzaal wordt ingetekend in zones. Op basis van de rang waarin je een ticket kocht, wijzen we je een zone toe waarin je kan plaatsnemen. We streven ernaar dat deze zones zo veel mogelijk overeenstemmen met de rang waarin je een ticket kocht.

Kan ik als abonnee mijn vaste stoel behouden?

Omdat de invulling van de Koningin Elisabethzaal wordt ingetekend in zones en er één stoel wordt opengelaten tussen elke concertganger of bubbel, kan je voorlopig niet op je vaste stoel zitten.

Als ik online tickets wil kopen, kan ik stoelen kiezen op het oude zaalplan. Waarom kan ik hier zelf mijn stoelen kiezen als er nu telkens één stoel vrij moet blijven?

Op onze website blijft het mogelijk om zelf je stoel te kiezen in de zaal, zodat we weten in welke rang je graag wil zitten. Eenmaal we jouw gewenste rang kennen, vervallen de door jou aangeduide stoelen en koppelen we een zone aan jouw rang. Later krijg je van ons een nieuw ticket met daarop de zone van de rang waarin je tickets kocht. We streven ernaar dat deze zones zo veel mogelijk overeenstemmen met de rang waarin je een ticket kocht.

Wat gebeurt er met mijn tickets voor concerten in seizoen 2019-2020?

Het Antwerp Symphony Orchestra zet de veiligheid en de gezondheid van zijn publiek op de eerste plaats en volgt de richtlijnen van de overheid en expertenadviezen nauwgezet op. Daarom zijn al onze concerten en activiteiten geschrapt vanaf donderdag 12 maart tot en met het einde van het seizoen 2019-2020 (donderdag 2 juli). Ticketkopers worden persoonlijk gecontacteerd.

Iedereen die een ticket heeft gekocht voor een van onze concerten die niet kunnen doorgaan, krijgt een tegoedbon die één jaar geldig is voor al onze concerten in Antwerpen. Je kan er ook voor kiezen dat je geen tegemoetkoming wenst vanuit begrip voor deze uitzonderlijke situatie. 

Volgende concerten en activiteiten kunnen niet doorgaan:

(update 29.04.2020)

  • 23.05.2020
    Eva Ollikainen dirigeert Finse muziek, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 29.05.2020
    Elim Chan dirigeert Saint-Saëns en Ravel, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen) 
  • 30-31.05-01.06.2020
    Pinnemuts, Muziekstudio Antwerp Symphony Orchestra (Antwerpen)
  • 07.06.2020
    Kamermuziek: Faust, AMUZ (Antwerpen)
  • 09.06.2020
    opMaatorkest, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 14.06-23.06.2020
    Faust, Opera (Antwerpen)
  • Laureatenconcert Koningin Elisabethwedstrijd
    18.06.2020
    Paleis voor Schone Kunsten (Brussel)
    20.06.2020
    Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
    29.06.2020
    Muziekcentrum De Bijloke (Gent)
  • 26.06.2020
    Kathedraalconcert, Onze-Lieve-Vrouwekathedraal (Antwerpen)

Voor deze concerten kan je in je online account aangeven of je je tickets wil omzetten in een tegoedbon of geen tegemoetkoming wenst vanuit begrip voor deze uitzonderlijke situatie.

Hoe werkt het?

  1. Meld je rechtsboven aan op www.antwerpso.be om je persoonlijke account te openen of klik hier.
  2. Klik na aanmelden rechtsboven op je naam als je niet meteen in je account terecht komt.
  3. Klik op 'Tickets teruggeven'. Op deze pagina zie je een overzicht van al je tickets voor de geannuleerde concerten in de periode van 17 mei tem 26 juni.
  4. Geef per ticket aan of je de waarde van het ticket wenst te schenken of het wenst om te zetten in een tegoedbon via het beschikbare dropdownmenu.
  5. Klik op 'Bevestig keuze' om je keuze te te bevestigen en door te sturen. Je ontvangt vervolgens nog een e-mail ter bevestiging. Opgelet: zodra je op 'Bevestig keuze' hebt geklikt, kan je geen wijzigingen meer aanbrengen aan de teruggegeven tickets.

---

(update 01.04.2020) 

  • 19.04.2020
    Tsjajkovski Happening, deSingel (Antwerpen)
  • 21.04.2020
    Vrienden-activiteit: ‘In gesprek met orkestdirecteur Walter Van den Eeckhout’
  • 24.04.2020
    Lezing ‘Het lichaam bij Spinoza, Zarathustra en Nietzsche’ door Tinneke Beeckman
  • 24-26.04.2020
    Celloconcerto van Dvořák met Kian Soltani, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen) 
  • 26.04.2020
    Antwerps Jeugdorkest, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 30.04.2020
    Besloten repetitie
  • 02.05.2020
    Andretta dirigeert Respighi en Rota, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 03.05.2020
    Andretta dirigeert Respighi en Rota, CCHA (Hasselt)
  • 03.05.2020
    Re-Mix XXL, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 07.05.2020
    Pierre-Laurent Aimard brengt Beethoven, Muziekcentrum De Bijloke (Gent)
  • 08.05.2020
    Pierre-Laurent Aimard brengt Beethoven, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 09.05.2020
    Pierre-Laurent Aimard brengt Beethoven, Concertgebouw (Brugge)
  • 10.05.2020
    Kamermuziek: Schuberts Octet, AMUZ (Antwerpen)
  • 15-16.05.2020
    Theaterconcert: Tiresias, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)

Heb je je keuze voor bovenstaande concerten nog niet doorgegeven?
Geef je keuze voor concerten tem 16 mei door via dit online formulier >>>

---

(update 12.03.2020)

  • 13.03.2020
    Bruckner 8, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 20.03.2020
    Muziek van Ryelandt, Groenzaal (Gent)
  • 21.03.2020
    Ryelandt in Brugge, Concertgebouw (Brugge)
  • 22.03.2020
    City of Birmingham Symphony Orchestra, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 29.03.2020
    KIDconcert: De ware verhalen van de leugenbaron, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 29.03.2020
    KIDconcert: De ware verhalen van de leugenbaron, Groenzaal (Gent)
  • 29.03.2020
    Vrienden-uitstap naar Piano’s Maene en Brugge
  • 02.04.2020
    San Francisco Symphony, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 03.04.2020
    De Mattheuspassie met Richard Egarr, Koningin Elisabethzaal (Antwerpen)
  • 04-06.04.2020
    Kortjakje, Muziekstudio Antwerp Symphony Orchestra (Antwerpen)

Heb je je keuze voor bovenstaande concerten nog niet doorgegeven?
Vul het online formulier in voor de concerten tem 06.04 >>>

  • De betroffen ticketkopers voor concerten in de Koningin Elisabethzaal worden door ons gecontacteerd.
  • De betroffen ticketkopers voor concerten op een andere locatie (bv. Concertgebouw in Brugge, CCHA in Hasselt of Groenzaal in Gent) raden we aan om de communicatie vanuit het betrokken cultuurhuis af te wachten.

Worden mijn tickets terugbetaald voor de concerten die niet kunnen doorgaan?

Er worden geen tickets terugbetaald voor concerten die niet kunnen doorgaan. Iedereen die een ticket heeft gekocht voor een van onze concerten die niet kunnen doorgaan, krijgt een tegoedbon die één jaar geldig is voor al onze concerten in Antwerpen. Je kan er ook voor kiezen dat je geen tegemoetkoming wenst vanuit begrip voor deze uitzonderlijke situatie. 

Kan/moet ik hierover contact opnemen met de ticketbalie?

De aangepaste maatregelen hebben een grote impact op onze organisatie. Daarom vragen we je met aandrang om ons niet telefonisch of per e-mail te contacteren voor eenvoudige vragen. 

Kijk eerst op onze speciale webpagina www.antwerpso.be/corona. Daar vind je alle informatie terug over onze geannuleerde concerten en een antwoord op de meest gestelde vragen. Je kan er ook een tegoedbon aanvragen voor je geannuleerde tickets.

Heb je een tegoedbon aangevraagd en nog niets ontvangen? Dan vragen wij je om nog even geduld te hebben, wij doen onze uiterste beste om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Wij danken je voor je begrip.

Ik heb mijn tegoedbon nog niet ontvangen.

Heb je een tegoedbon aangevraagd en nog niets ontvangen? Dan vragen wij je om nog even geduld te hebben, wij doen onze uiterste beste om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Door de grote impact op onze organisatie duurt het echter wat langer voordat je antwoord krijgt. Wij danken je voor je begrip.

Controleer zeker ook de map met ongewenste e-mail of spam. Mogelijk is je tegoedbon in deze map terechtgekomen.

Voor welke concerten kan ik mijn tegoedbon gebruiken?

Je kan je tegoedbon gebruiken voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de 5 Internationale Gastorkesten. 

Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum en kan gebruikt worden voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de 5 Internationale Gastorkesten.

De tegoedbon is online inwisselbaar via www.antwerpso.be of bij de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra.

Aangezien de tegoedbon 1 jaar (365 dagen) geldig is, kan je je tegoedbon ook gebruiken voor de aankoop van je abonnement voor seizoen 2021-2022 of losse tickets, te koop vanaf midden maart 2021.

Hoe lang is mijn tegoedbon geldig?

Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum. Gedurende dat jaar kan je tickets of abonnementen kopen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen die in verkoop zijn. Je kan je tegoedbon dus ook gebruiken voor de verlenging/aankoop van je abonnement voor seizoen 2021-2022 of losse tickets, te koop vanaf midden maart 2021.

Ik heb mijn abonnement voor 2020-2021 al verlengd/aangekocht en nu krijg ik een tegoedbon. Kunnen jullie mijn tegoedbon hiervoor gebruiken?

Reeds aangekochte en betaalde tickets of abonnementen kunnen we jammer genoeg niet terugbetalen. Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum. Gedurende dat jaar kan je tickets of abonnementen kopen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen die in verkoop zijn. Als je intussen al je tickets voor het komende seizoen al gekocht hebt, kan je je tegoedbon ook gebruiken voor de verlenging/aankoop van je abonnement voor het seizoen daarna (2021-2022) of voor losse tickets, te koop vanaf midden maart 2021.

Je hebt dus zeker nog voldoende tijd en keuze om je tegoedbon te kunnen gebruiken.

Wat als toekomstige concerten waarvoor ik tickets heb - omwille van het Coronavirus - worden geannuleerd?

Het Antwerp Symphony Orchestra zet de veiligheid en de gezondheid van zijn publiek en zijn medewerkers op de eerste plaats en volgt de richtlijnen van de overheid en expertenadviezen nauwgezet op. 

Als we - omwille van het Coronavirus - in de toekomst concerten en activiteiten moeten aanpassen of annuleren, dan brengen wij je hiervan als eerste op de hoogte. In geen geval ben je je geld kwijt, we bieden je uiteraard steeds een gepaste compensatie voor je aangekochte concerttickets.

 

Laatste update van deze pagina: 14.10.2020