Philipp von Steinaecker
Philipp von Steinaecker bouwde als dirigent een reputatie op voor het Duits-romantische repertoire, de Tweede Weense School en het barokrepertoire. Hij werkt vaak samen met musici en ensembles met historische instrumenten, waaronder Musica Saeculorum. Steinaecker was eerste gastdirigent van het Sloveens Filharmonisch Orkest. Daarnaast werkte hij onder meer samen met het Scottish Chamber Orchestra, Tokyo Metropolitan Orchestra en Mahler Chamber Orchestra. Hij brengt zijn stilistische autoriteit ook naar de opera, met veelgeprezen producties als Mozarts De Toverfluit in het Teatro Filarmonico di Verona, Die Csárdásfürstin in het Teatro Comunale in Bolzano en Gounods La Colombe in de Accademia Musicale Chigiana.
Von Steinaecker is sterk beïnvloed door het mentorschap van Claudio Abbado, met wie hij eerst werkte als cellist en stichtend lid van het Mahler Chamber Orchestra en vervolgens als assistent en gastdirigent van Abbado's Orchestra Mozart. Hij werkte ook uitgebreid samen met Sir John Eliot Gardiner bij het Orchestre Révolutionnaire et Romantique. In 2008 werd hij de eerste Melgaard Young Conductor van het Orchestra of the Age of Enlightenment.
Zijn discografie omvat opnames van Händels Messiah, Haydns Creation (genomineerd voor International Classic Music Award 2015), Bruckners Symfonie nr. 1, Mahlers Das Lied von der Erde en een album met een verzameling aria's van Mozart en Gluck met sopraan Camilla Tilling.