FAQ

Hieronder vind je enkele veelgestelde vragen. 

Vind je het antwoord op je vraag niet op deze pagina? Mail gerust naar info [at] antwerpso.be.

Wanneer start de verkoop van abonnementen en losse tickets voor seizoen 2023-2024?

Vanaf donderdag 09.03.2023

  • Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen met plaatsbehoud
  • Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van nieuwe abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van losse tickets voor concerten buiten een vaste reeks

Opgelet! 
De abonnementen op reeksen met plaatsbehoud gaan in fases in verkoop:

  • van 09.03.2023 tot en met 20.03.2023 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 09.03.2023 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 16.03.2023 reserveren van nieuwe abonnementen

Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra hebben voorrang en bestellen hun abonnementen en tickets vroeger:

  • van 07.03.2023 tot en met 20.03.2023 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 07.03.2023 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 07.03.2023 reserveren van nieuwe abonnementen

Ik heb een tegoedbon. Kan ik die gebruiken voor mijn abonnement in seizoen 2023-2024?

Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum en kan gebruikt worden voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de Internationale orkesten die te gast zijn hij Antwerp Symphony in Antwerpen.

De tegoedbon is online inwisselbaar via www.antwerpso.be of bij de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra.

Aangezien de tegoedbon 1 jaar (365 dagen) geldig is, kan je je tegoedbon ook gebruiken voor de aankoop van je abonnement voor seizoen 2023-2024 of losse tickets, te koop vanaf 09.03.2023.

Kan ik als abonnee mijn vaste stoel behouden?

Dat kan voor bepaalde abonnementen. 

  • Meesterwerken, Groot Symfonisch, Grote Solisten, Grote Solisten +1, Zaterdagmiddag en Cofena: je bent zeker van eenzelfde vaste plaats voor alle concerten binnen je abonnement + je kan je plaats van het huidige seizoen behouden.
  • Donderdagavond, Zondagochtend, Shuffle, KIDconcerten, Kamermuziek, Gouden Zaal en Wereldklasse: er wordt een plaats voorgesteld op basis van ‘first come, first served’ en beschikbaarheid. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra krijgen steeds als eerste de kans om hun abonnement te verlengen.

Hoe verleng of wijzig ik mijn abonnement online?

Aanmelden

Verlengen en wijzigen doe je vanuit je persoonlijke account: meld dus éérst aan via de knop bovenaan rechts op de website met het e-mailadres en wachtwoord waaraan je abonnementen zijn gekoppeld.

--> Hoe meld je je aan? 

  1. Klik rechtsboven op ‘Aanmelden’. 
  2. Vul het e-mailadres in waarmee je in het verleden abonnementen en/of tickets hebt besteld.
  3. Vul je wachtwoord in. 


Verlengen of wijzigen

Heb je dit seizoen een abonnement op een reeks met zetelbehoud (Meesterwerken, Groot Symfonisch, Grote Solisten (+1) en Zaterdagmiddag)?
We hebben je abonnement mét je huidige plaatsen al klaargezet in je account onder 'Vernieuwingen'.

Je hebt vervolgens twee mogelijkheden: 

  1. Je wenst je huidige abonnement met dezelfde plaatsen te behouden. Je dient enkel je stoelen te verlengen en je aankoop te bevestigen. Dit kan van 09.03.2023 tot en met 20.03.2023 (vanaf 07.03.2023 voor Vrienden). Je huidige plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 20.03.2023. Als je voor die datum geen actie onderneemt, komen je plaatsen vrij en moet je nieuwe plaatsen kiezen. 
  2. Je wenst je huidige abonnement te verlengen, maar wil graag andere plaatsen. Klik dan op 'Bekijk/wijzig stoelen' om je stoelen te wijzigen naar een andere plaats. Tot en met 20.03.2023 kan je kiezen uit de op dat moment beschikbare plaatsen. Vanaf 21.03.2023 kan je kiezen uit alle niet hernieuwde plaatsen. Vanaf 16.03.2023 zijn deze reeksen voor iedereen te koop.

Ben je Cofena-abonnee en wens je je abonnement met plaatsbehoud te verlengen voor seizoen 23/24? Klik dan hier.

Als ik een abonnement/ticket wil kopen krijg ik de boodschap dat de serie/het concert nog niet in verkoop is?

De verkoop van abonnementen en tickets verloopt in verschillende fases. Bovenaan op de pagina vind je een overzicht van de verschillende fases.

Kan ik als abonnee mijn zitplaats kiezen in de Koningin Elisabethzaal?

Je kan bij je reservatie jouw voorkeur doorgeven in welke zone je graag wenst te zitten. Je kan telkens een 1e en 2e voorkeur doorgeven. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Online kan je steeds zelf je eigen zitplaats kiezen.

Vanaf wanneer kan ik losse tickets kopen?

Losse tickets voor seizoen 2023-2024 zijn te koop vanaf 18.05.2023 via deze website of aan de ticketbalie (ter plaatse of telefonisch). Voor alle concerten en speciale evenementen die geen deel uitmaken van een reeks, kan je reeds losse tickets kopen bij de aankoop van een abonnement of vanaf 16.03.2023. Je vindt ze hier.

Hoe lang duurt het concert?

Als richtlijn geldt dat de avondconcerten en de zaterdagmiddagconcerten gemiddeld 2 uur duren, de zondagochtendconcerten en de KIDconcerten gemiddeld 75 minuten en de kamermuziekconcerten ongeveer 60 minuten. Tijdens de avond- en zaterdagmiddagconcerten is er een pauze. De geschatte eindtijd van elk concert wordt vermeld in de mail met praktische info die je in de week van het concert ontvangt. 

Waar kan ik het zaalplan van de Koningin Elisabethzaal bekijken?

Voor onze concerten in de Koningin Elisabethzaal hanteren we 2 verschillende zaalplannen*: 

*tijdens sommige concerten is er een aangepast zaalplan van toepassing

Mag ik flyeren voor een concert van het Antwerp Symphony Orchestra?

Voor het uitdelen van flyers aan de ingang van de Koningin Elisabethzaal tijdens concerten van het Antwerp Symphony Orchestra is voorafgaandelijk toestemming vereist van de afdeling Marketing & Communicatie van het Antwerp Symphony Orchestra. Alle aanvragen moeten gericht worden aan jeanfrancois.dhondt [at] antwerpso.beAanvragen moeten tenminste 48 uur voor het evenement binnenkomen.

  • Flyeraars mogen tussen de buitendeur en de eerste binnendeur van de Koningin Elisabethzaal staan, op voorwaarde dat er op voorhand toestemming is gevraagd en verkregen. 
  • Flyeraars nemen na afloop alle verpakkingen en overblijvende flyers mee. 
  • Bij veelvuldige aanvragen voor dezelfde datum bepaalt het Antwerp Symphony Orchestra wie voorrang krijgt.

Waar vind ik de verkoopsvoorwaarden terug?

Hoe wordt de luchtkwaliteit in de Koningin Elisabethzaal gemeten?

In de Koningin Elisabethzaal hangen op verschillende plekken CO2-meters. Die houden de luchtkwaliteit continu in de gaten, ook tijdens de concerten. 

De Koningin Elisabethzaal beschikt over een state-of-the-art ventilatiesysteem, waardoor de lucht in de zaal elke 20 minuten volledig wordt ververst met 100% buitenlucht. Dankzij het grote volume van de zaal kunnen we hierdoor onder de opgelegde CO2-norm van de coronabarometer blijven.

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig voor de concerten van Antwerp Symphony?

Nee, sinds 07.03.2022 is het niet meer nodig om een Covid Safe Ticket of een negatieve PCR- of antigeentest te tonen aan de ingang van onze concerten.