FAQ

Meer info over het Covid Safe Ticket en hoe je gerust kan komen genieten bij Antwerp Symphony? Kijk op www.antwerpso.be/gerustgenieten >>>

Heb ik een Covid Safe Ticket nodig om naar de concerten te komen?

Het Antwerp Symphony Orchestra zet de veiligheid en de gezondheid van zijn publiek en zijn medewerkers op de eerste plaats en volgt de richtlijnen van de overheid en expertenadviezen nauwgezet op. Daarom hanteren we vanaf 1 september 2021 de onderstaande maatregelen en richtlijnen zoals gecommuniceerd door het Overlegcomité van 20 augustus 2021. We informeren je steeds over belangrijke wijzigingen.

De toegang tot onze concerten is enkel mogelijk op vertoon van een Covid Safe Ticket (CST) en een identiteitsbewijs (voor personen ouder dan 12 jaar), of een Digital Covid Certificate voor mensen die niet in België verblijven. Elke concertganger ouder dan 12 jaar kan een CST aanvragen. Kinderen jonger dan 12 jaar mogen zonder CST de concertzaal betreden.

Wanneer krijg je een Covid Safe Ticket?

  • Je bent in het bezit van een vaccinatiecertificaat; je bent minstens twee weken volledig gevaccineerd.
  • Je hebt een herstelcertificaat van minder dan 6 maanden.
  • Je hebt een PCR-test laten afnemen met een negatief resultaat; geldig op de dag van de test plus 2 dagen.
  • Je hebt een snelle antigeentest laten afnemen door medisch geschoold personeel, met een negatief resultaat; geldig op de dag van de test plus 1 dag.

Hoe kan ik een Covid Safe Ticket verkrijgen?

  • Via de CovidSafeBE-app: gratis te downloaden op je smartphone.
  • Per post: je kan je CST/certificaat voor vaccinatie op vraag per post toegestuurd krijgen. Je moet dan wel rekening houden met een wachttijd tussen bestelling en ontvangst van 1 week. Je contacteert hiervoor de Helpdesk van de regio waar je gevaccineerd werd. Regio Vlaanderen: 078 78 78 50 (09:00 tot 19:00 op weekdagen) (internationale oproepen: +32 78 78 78 50).
  • Nederlandse bezoekers downloaden de CoronaCheck-app.
  • Alle overige niet-Belgen moeten het Europese Digitale Groene Certificaat kunnen voorleggen.

Het Antwerp Symphony Orchestra voorziet zelf geen testen voor het publiek. Meer info over het Covid Safe Ticket >>>

Alle info hierover vind je op www.antwerpso.be/gerustgenieten

Hoe kan ik een Covid Safe Ticket verkrijgen?

Er zijn verschillende manieren om je CST te verkrijgen:

  • Via de CovidSafeBE-app: gratis te downloaden op je smartphone.
  • Zelf printen: Als je geen smartphone hebt, kan je de QR-codes van je CST/certificaat voor vaccinatie ook online opvragen via Mijn Burgerprofiel. Daarna kan je ze printen.
  • Per post: Je kan je CST/certificaat voor vaccinatie op vraag per post toegestuurd krijgen. Je moet dan wel rekening houden met een wachttijd tussen bestelling en ontvangst van 1 week. Je contacteert hiervoor de Helpdesk van de regio waar je gevaccineerd werd. Regio Vlaanderen: 078 78 78 50 (09:00 tot 19:00 op weekdagen) (internationale oproepen: +32 78 78 78 50).
  • Nederlandse bezoekers downloaden de CoronaCheck-app.
  • Alle overige niet-Belgen moeten het Europese Digitale Groene Certificaat kunnen voorleggen.

Wat als ik geen Covid Safe Ticket wens te tonen?

Als je geen Covid Safe Ticket wenst te tonen, bieden wij je de optie om een tegoedbon te vragen voor of een terugbetaling te vragen van de tickets die je hebt aangekocht vóór de verplichting tot Covid Safe Ticket werd bekendgemaakt. 

Neem hiervoor zo snel mogelijk en uiterlijk 1 week vóór het concert contact op via tickets [at] antwerpso.be. Aan aanvragen die binnenkomen na de datum van het concert kunnen we niet tegemoetkomen.

Moet ik nog een mondmasker dragen in de concertzaal?

Vanaf 1 september vervalt de social distancing in de Koningin Elisabethzaal tijdens onze concerten en evenementen. Het is vanaf dat moment ook niet langer verplicht om een mondmasker te dragen in de concertzaal. Wie zich veiliger voelt met een mondmasker, mag dat uiteraard gewoon dragen. De toegang tot onze concerten is daarom enkel mogelijk op vertoon van een Covid Safe Ticket en een identiteitsbewijs (voor personen ouder dan 12 jaar).

Kan ik bij het Antwerp Symphony Orchestra vóór het concert een coronatest laten afnemen?

Het Antwerp Symphony Orchestra voorziet zelf geen testen voor het publiek.

Ik woon in het buitenland. Moet ik ook een Covid Safe Ticket tonen?

Nederlandse bezoekers downloaden de CoronaCheck-app. Alle overige niet-Belgen moeten het Europese Digitale Groene Certificaat kunnen voorleggen.

Wanneer start de verkoop van abonnementen en losse tickets voor seizoen 2021-2022?

Vanaf donderdag 22.04.2021

  • Verlengen van bestaande abonnementen op reeksen met plaatsbehoud
  • Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van nieuwe abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van losse tickets voor concerten buiten een vaste reeks

Opgelet! 
De abonnementen op reeksen met plaatsbehoud gaan in fases in verkoop:

  • van 22.04.2021 tot en met 03.05.2021 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 04.05.2021 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 11.05.2021 reserveren van nieuwe abonnementen

Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra hebben voorrang en bestellen hun abonnementen en tickets vroeger:

  • van 20.04.2021 tot en met 03.05.2021 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 20.04.2021 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 20.04.2021 reserveren van nieuwe abonnementen

Ik heb een tegoedbon. Kan ik die gebruiken voor mijn abonnement in seizoen 2021-2022?

Je kan je tegoedbon gebruiken voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de 5 Internationale Gastorkesten. 

Je tegoedbon is 1 jaar (365 dagen) geldig vanaf uitgiftedatum en kan gebruikt worden voor de aankoop van tickets of abonnementen voor alle concerten van het Antwerp Symphony Orchestra in Antwerpen, inclusief de 5 Internationale Gastorkesten.

De tegoedbon is online inwisselbaar via www.antwerpso.be of bij de ticketbalie van het Antwerp Symphony Orchestra.

Aangezien de tegoedbon 1 jaar (365 dagen) geldig is, kan je je tegoedbon ook gebruiken voor de aankoop van je abonnement voor seizoen 2021-2022 of losse tickets, te koop vanaf midden april 2021.

Kan ik als abonnee mijn vaste stoel behouden?

Dat kan voor bepaalde abonnementen. 

  • Meesterwerken, Groot Symfonisch, Grote Solisten, Grote Solisten +1 en Zaterdagmiddag: je bent zeker van eenzelfde vaste plaats voor alle concerten binnen je abonnement + je kan je plaats van het huidige seizoen behouden.
  • Donderdagavond, Zondagochtend, Shuffle, KIDconcerten en Kamermuziek: er wordt een plaats voorgesteld op basis van ‘first come, first served’ en beschikbaarheid. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra krijgen steeds als eerste de kans om hun abonnement te verlengen.

Hoe verleng of wijzig ik mijn abonnement online?

Aanmelden

Verlengen en wijzigen doe je vanuit je persoonlijke account: meld dus éérst aan via de knop bovenaan rechts op de website met het e-mailadres en wachtwoord waaraan je abonnementen zijn gekoppeld. In je account vind je vervolgens al je gegevens over je tickets en je abonnementen.

--> Hoe meld je je aan? 

  1. Klik rechtsboven op ‘Aanmelden’. 
  2. Vul het e-mailadres in waarmee je in het verleden abonnementen en/of tickets hebt besteld.
  3. Vul je wachtwoord in. 


Verlengen of wijzigen

Heb je dit seizoen een abonnement op een reeks met zetelbehoud (Meesterwerken, Groot Symfonisch, Grote Solisten (+1) en Zaterdagmiddag)?
We hebben je abonnement mét je huidige plaatsen al klaargezet in je account onder 'Mijn abonnement(en)'.

Je hebt vervolgens twee mogelijkheden: 

  1. Je wenst je huidige abonnement met dezelfde plaatsen te behouden. Je dient enkel je stoelen te verlengen en je aankoop te bevestigen. Dit kan van 22.04.2021 t.e.m. 03.05.2021 (vanaf 20.04.2021 voor Vrienden). Je huidige plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 03.05.2021. Als je voor die datum geen actie onderneemt, komen je plaatsen vrij en moet je nieuwe plaatsen kiezen. 
  2. Je wenst je huidige abonnement te verlengen, maar wil graag andere plaatsen. Verleng dan je stoelen en klik op 'Bekijk en wijzig stoelen' om je stoelen te wijzigen naar een andere plaats. Tot en met 03.05.2021 kan je kiezen uit de op dat moment beschikbare plaatsen. Vanaf 04.05.2021 kan je kiezen uit alle niet hernieuwde plaatsen (vanaf 20.04.2021 voor Vrienden). Vanaf 11.05.2021 zijn deze reeksen voor iedereen te koop.

Als ik een abonnement/ticket wil kopen krijg ik de boodschap dat de serie/het concert nog niet in verkoop is?

De verkoop van abonnementen en tickets verloopt in verschillende fases. Bovenaan op de pagina vind je een overzicht van de verschillende fases.

Kan ik als abonnee mijn zitplaats kiezen in de Koningin Elisabethzaal?

Je kan bij je reservatie jouw voorkeur doorgeven in welke zone je graag wenst te zitten. Je kan telkens een 1e en 2e voorkeur doorgeven. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Online kan je steeds zelf je eigen zitplaats kiezen.

Vanaf wanneer kan ik losse tickets kopen?

Losse tickets zijn te koop vanaf 15 juni 2021 via deze website of aan de ticketbalie (ter plaatse of telefonisch). Voor alle concerten en speciale evenementen die geen deel uitmaken van een reeks, kan je reeds losse tickets kopen bij de aankoop van een abonnement of vanaf 29 april 2021. Je vindt ze hier.

Hoe lang duurt het concert?

Als richtlijn geldt dat de avondconcerten en de zaterdagmiddagconcerten gemiddeld 2 uur duren, de zondagochtendconcerten en de KIDconcerten gemiddeld 75 minuten en de kamermuziekconcerten ongeveer 60 minuten. Tijdens de avond- en zaterdagmiddagconcerten is er een pauze. De geschatte eindtijd van elk concert wordt vermeld in de mail met praktische info die je in de week van het concert ontvangt. 

Waar kan ik het zaalplan van de Koningin Elisabethzaal bekijken?

Voor onze concerten in de Koningin Elisabethzaal hanteren we 2 verschillende zaalplannen*: 

*tijdens sommige concerten is er een aangepast zaalplan van toepassing

Mag ik flyeren voor een concert van het Antwerp Symphony Orchestra?

Voor het uitdelen van flyers aan de ingang van de Koningin Elisabethzaal tijdens concerten van het Antwerp Symphony Orchestra is voorafgaandelijk toestemming vereist van de afdeling Marketing & Communicatie van het Antwerp Symphony Orchestra. Alle aanvragen moeten gericht worden aan stijn.lemmens [at] antwerpso.beAanvragen moeten tenminste 48 uur voor het evenement binnenkomen.

  • Flyeraars mogen tussen de buitendeur en de eerste binnendeur van de Koningin Elisabethzaal staan, op voorwaarde dat er op voorhand toestemming is gevraagd en verkregen. 
  • Flyeraars nemen na afloop alle verpakkingen en overblijvende flyers mee. 
  • Bij veelvuldige aanvragen voor dezelfde datum bepaalt het Antwerp Symphony Orchestra wie voorrang krijgt.

Waar vind ik de verkoopsvoorwaarden terug?