FAQ

Kijk voor alle vragen ivm (geannuleerde) concerten dit najaar op www.antwerpso.be/corona >>>

Vragen over je concert in deze speciale tijden? Kijk op www.antwerpso.be/gerustgenieten >>>

Ik heb mijn tickets nog niet ontvangen.

De aangepaste maatregelen hebben een grote impact op onze organisatie. Daarom vragen wij je om nog even geduld te hebben, wij doen onze uiterste beste om alle aanvragen zo snel mogelijk te verwerken. Het is ook zeker niet nodig om ons hierover telefonisch of per e-mail te contacteren. Wij danken je voor je begrip.

Waarom is er voor sommige concerten een wachtlijst?

Omdat het momenteel onduidelijk is hoeveel mensen er per concert zijn toegelaten, werken we voor sommige concerten met een wachtlijstsysteem. Wil je tickets kopen voor een van deze concerten? Reserveer dan gerust het gewenste aantal tickets op de wachtlijst.  

Voor de reservatie van tickets op de wachtlijst worden geen kosten aangerekend. Wanneer er plaatsen vrijkomen voor dit concert, worden je tickets gereserveerd en ontvang je een betaalverzoek. Na ontvangst van je betaling, ontvang je je tickets. 

Een plaats op de wachtlijst biedt geen garantie voor een ticket. Vrijgekomen plaatsen worden steeds op basis van het 'first come, first served'-principe toebedeeld.

Je vroeg een of meerdere tickets aan op de wachtlijst. Wat nu?

Wanneer er plaatsen vrijkomen voor het betreffende concert, worden je tickets gereserveerd en ontvang je een betaalverzoek. Na ontvangst van je betaling, worden je tickets per post of per e-mail verstuurd.

Een plaats op de wachtlijst biedt geen garantie voor een ticket. Vrijgekomen plaatsen worden steeds op basis van het 'first come, first served'-principe toebedeeld.

Om de opvolging van alle wachtlijsten overzichtelijk te houden, vragen wij je vriendelijk om ons niet te contacteren in verband met de status van je wachtlijsttickets. Wanneer er plaatsen vrijkomen, brengen wij je als eerste op de hoogte.

Op www.antwerpso.be/gerustgenieten vind je steeds alle up-to-date informatie over de maatregelen die we nemen zodat je gerust en veilig van onze concerten kan blijven genieten.  

Wanneer start de verkoop van abonnementen en losse tickets voor seizoen 2020-2021?

Vanaf donderdag 12.03.2020

  • Verlengen van bestaande abonnementen op reeksen met plaatsbehoud
  • Verlengen of wijzigen van bestaande abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van nieuwe abonnementen op reeksen zonder plaatsbehoud
  • Reserveren van losse tickets voor concerten buiten een vaste reeks

Opgelet! 
De abonnementen op reeksen met plaatsbehoud gaan in fases in verkoop:

  • van 12.03.2020 tot en met 23.03.2020 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 24.03.2020 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 31.03.2020 reserveren van nieuwe abonnementen

Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra hebben voorrang en bestellen hun abonnementen en tickets vroeger:

  • van 10.03.2020 tot en met 23.03.2020 verlengen met behoud van plaats
  • vanaf 10.03.2020 wijzigen naar een andere plaats
  • vanaf 10.03.2020 reserveren van nieuwe abonnementen

Kan ik als abonnee mijn vaste stoel behouden?

Dat kan voor bepaalde abonnementen. 

  • Meesterwerken, Groot Symfonisch, Grote Solisten, Grote Solisten +1 en Zaterdagmiddag: je bent zeker van eenzelfde vaste plaats voor alle concerten binnen je abonnement + je kan je plaats van het huidige seizoen behouden.
  • Zondagochtend, Shuffle, KIDconcerten en Kamermuziek: er wordt een plaats voorgesteld op basis van ‘first come, first served’ en beschikbaarheid. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Vrienden van het Antwerp Symphony Orchestra krijgen steeds als eerste de kans om hun abonnement te verlengen.

Hoe verleng of wijzig ik mijn abonnement online?

Aanmelden

Verlengen en wijzigen doe je vanuit je persoonlijke account: meld dus éérst aan via de knop bovenaan rechts op de website met het e-mailadres en wachtwoord waaraan je abonnementen zijn gekoppeld. In je account vind je vervolgens al je gegevens over je tickets en je abonnementen.

--> Hoe meld je je aan? 

  1. Klik rechtsboven op ‘Aanmelden’. 
  2. Vul het e-mailadres in waarmee je in het verleden abonnementen en/of tickets hebt besteld.
  3. Vul je wachtwoord in. 


Verlengen of wijzigen

Heb je dit seizoen een abonnement op een reeks met zetelbehoud (Meesterwerken, Groot Symfonisch, Grote Solisten (+1) en Zaterdagmiddag)?
We hebben je abonnement mét je huidige plaatsen al klaargezet in je account onder 'Mijn abonnement(en)'.

Je hebt vervolgens twee mogelijkheden: 

  1. Je wenst je huidige abonnement met dezelfde plaatsen te behouden. Je dient enkel je stoelen te verlengen en je aankoop te bevestigen. Dit kan van 12.03.2020 t.e.m. 23.03.2020 (vanaf 10.03.2020 voor Vrienden). Je huidige plaatsen worden slechts vastgehouden tot en met 23.03.2020. Als je voor die datum geen actie onderneemt, komen je plaatsen vrij en moet je nieuwe plaatsen kiezen. 
  2. Je wenst je huidige abonnement te verlengen, maar wil graag andere plaatsen. Verleng dan je stoelen en klik op 'Bekijk en wijzig stoelen' om je stoelen te wijzigen naar een andere plaats. Tot en met 23.03.2020 kan je kiezen uit de op dat moment beschikbare plaatsen. Vanaf 24.03.2020 kan je kiezen uit alle niet hernieuwde plaatsen (vanaf 10.03.2020 voor Vrienden). Vanaf 31.03.2020 zijn deze reeksen voor iedereen te koop.

Als ik een abonnement/ticket wil kopen krijg ik de boodschap dat de serie/het concert nog niet in verkoop is?

De verkoop van abonnementen en tickets verloopt in verschillende fases. Bovenaan op de pagina vind je een overzicht van de verschillende fases.

Kan ik als abonnee mijn zitplaats kiezen in de nieuwe Koningin Elisabethzaal?

Je kan bij je reservatie jouw voorkeur doorgeven in welke zone je graag wenst te zitten. Je kan telkens een 1e en 2e voorkeur doorgeven. Hoe eerder wij je bestelling ontvangen, hoe groter de kans dat je de plaatsen van je voorkeur krijgt toegewezen. Online kan je steeds zelf je eigen zitplaats kiezen.

Vanaf wanneer kan ik losse tickets kopen?

Losse tickets zijn te koop vanaf 2 juni 2020 via deze website of aan de ticketbalie (ter plaatse of telefonisch). Voor alle concerten en speciale evenementen die geen deel uitmaken van een reeks, kan je reeds losse tickets kopen bij de aankoop van een abonnement of vanaf 19 maart 2020. Je vindt ze hier.

Waar kan ik het zaalplan van de Koningin Elisabethzaal bekijken?

Voor onze concerten in de Koningin Elisabethzaal hanteren we 2 verschillende zaalplannen*: 

*tijdens sommige concerten is er een aangepast zaalplan van toepassing

Hoe lang duurt het concert?

Als richtlijn geldt dat de avondconcerten en de zaterdagmiddagconcerten gemiddeld 2 uur duren, de zondagochtendconcerten en de KIDconcerten gemiddeld 75 minuten en de kamermuziekconcerten ongeveer 60 minuten. Tijdens de avond- en zaterdagmiddagconcerten is er een pauze. De geschatte eindtijd van elk concert wordt vermeld in de mail met praktische info die je in de week van het concert ontvangt. 

Mag ik flyeren voor een concert van het Antwerp Symphony Orchestra?

Voor het uitdelen van flyers aan de ingang van de Koningin Elisabethzaal tijdens concerten van het Antwerp Symphony Orchestra is voorafgaandelijk toestemming vereist van de afdeling Marketing & Communicatie van het Antwerp Symphony Orchestra. Alle aanvragen moeten gericht worden aan stijn.lemmens [at] antwerpso.beAanvragen moeten tenminste 48 uur voor het evenement binnenkomen.

  • Flyeraars mogen tussen de buitendeur en de eerste binnendeur van de Koningin Elisabethzaal staan, op voorwaarde dat er op voorhand toestemming is gevraagd en verkregen. 
  • Flyeraars nemen na afloop alle verpakkingen en overblijvende flyers mee. 
  • Bij veelvuldige aanvragen voor dezelfde datum bepaalt het Antwerp Symphony Orchestra wie voorrang krijgt.

Waar vind ik de verkoopsvoorwaarden terug?