FAQ

Kijk voor alle vragen ivm (geannuleerde) concerten dit najaar op www.antwerpso.be/corona >>>

Vragen over je concert in deze speciale tijden? Kijk op www.antwerpso.be/gerustgenieten >>>

Gaat mijn concert nog door na de nieuwe maatregelen van 27 oktober?

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, heeft de Vlaamse overheid op dinsdag 27 oktober extra maatregelen aangekondigd. Hierdoor zijn we helaas genoodzaakt alle geplande concerten en activiteiten tot en met 31 december te annuleren. Ticketkopers worden zo snel mogelijk persoonlijk op de hoogte gebracht. 

De aangepaste maatregelen hebben een grote impact op onze werking. We vragen je daarom vriendelijk om de ticketlijn en ticketbalie niet te contacteren met niet-dringende zaken. Kijk eerst of je vraag beantwoord wordt op www.antwerpso.be/faq.

Voor de periode na 31 december wachten we de richtlijnen van de overheid af, maar we hopen je snel weer te mogen verwelkomen in de Koningin Elisabethzaal.

Waarom is er voor sommige concerten een wachtlijst?

Omdat het momenteel onduidelijk is hoeveel mensen er per concert zijn toegelaten, werken we voor sommige concerten met een wachtlijstsysteem. Wil je tickets kopen voor een van deze concerten? Reserveer dan gerust het gewenste aantal tickets op de wachtlijst.  

Voor de reservatie van tickets op de wachtlijst worden geen kosten aangerekend. Wanneer er plaatsen vrijkomen voor dit concert, worden je tickets gereserveerd en ontvang je een betaalverzoek. Na ontvangst van je betaling, ontvang je je tickets. 

Een plaats op de wachtlijst biedt geen garantie voor een ticket. Vrijgekomen plaatsen worden steeds op basis van het 'first come, first served'-principe toebedeeld.

Je vroeg een of meerdere tickets aan op de wachtlijst. Wat nu?

Wanneer er plaatsen vrijkomen voor het betreffende concert, worden je tickets gereserveerd en ontvang je een betaalverzoek. Na ontvangst van je betaling, worden je tickets per post of per e-mail verstuurd.

Een plaats op de wachtlijst biedt geen garantie voor een ticket. Vrijgekomen plaatsen worden steeds op basis van het 'first come, first served'-principe toebedeeld.

Om de opvolging van alle wachtlijsten overzichtelijk te houden, vragen wij je vriendelijk om ons niet te contacteren in verband met de status van je wachtlijsttickets. Wanneer er plaatsen vrijkomen, brengen wij je als eerste op de hoogte.

Op www.antwerpso.be/gerustgenieten vind je steeds alle up-to-date informatie over de maatregelen die we nemen zodat je gerust en veilig van onze concerten kan blijven genieten.  

Waar kan ik het zaalplan van de Koningin Elisabethzaal bekijken?

Voor onze concerten in de Koningin Elisabethzaal hanteren we 2 verschillende zaalplannen*: 

*tijdens sommige concerten is er een aangepast zaalplan van toepassing

Mag ik flyeren voor een concert van het Antwerp Symphony Orchestra?

Voor het uitdelen van flyers aan de ingang van de Koningin Elisabethzaal tijdens concerten van het Antwerp Symphony Orchestra is voorafgaandelijk toestemming vereist van de afdeling Marketing & Communicatie van het Antwerp Symphony Orchestra. Alle aanvragen moeten gericht worden aan stijn.lemmens [at] antwerpso.beAanvragen moeten tenminste 48 uur voor het evenement binnenkomen.

  • Flyeraars mogen tussen de buitendeur en de eerste binnendeur van de Koningin Elisabethzaal staan, op voorwaarde dat er op voorhand toestemming is gevraagd en verkregen. 
  • Flyeraars nemen na afloop alle verpakkingen en overblijvende flyers mee. 
  • Bij veelvuldige aanvragen voor dezelfde datum bepaalt het Antwerp Symphony Orchestra wie voorrang krijgt.

Waar vind ik de verkoopsvoorwaarden terug?